Skip to main content

ξανθόπουλος αρκούδα

https://xspmtkxp.blogspot.com/2019/03/blog-post_9.html
καζακοσ παπουτσια στοκ
ξανθόπουλος αρκούδα

Η χαρτογράφηση της τεκτονικής παραμόρφωσης στη Γη έχει μεγάλη χρησιμότητα για την εκτίμηση της σεισμικής επικινδυνότητας και για την παρακολούθηση των γεωδυναμικών μεταβολών στην επιφάνεια του πλανήτη. Η παραμόρφωση προκύπτει από τις αλλαγές που επιφέρουν στην ελαστική λιθόσφαιρα (δηλαδή στον στερεό φλοιό και στον ανώτερο μανδύα) οι τάσεις που αναπτύσσονται λόγω της τεκτονικής των πλακών.


Τέτοιες αλλαγές αφορούν το σχήμα μιας τεκτονικής πλάκας, τις περιστροφές που κάνουν τα τεκτονικά τεμάχη («μπλοκ») σε σχέση προς την κατακόρυφό τους, καθώς και τη συσσώρευση της ελαστικής ενέργειας. Οι μετρήσεις σε αυτά τα μεγέθη της τεκτονικής παραμόρφωσης έχουν τα τελευταία χρόνια βελτιωθεί σημαντικά χάρη στη χρήση δορυφορικών τεχνολογιών και ειδικότερα της διαστημικής γεωδαισίας (Global Navigation Satellite System-GNSS).


Η ομάδα του ΕΑΑ, με επικεφαλής τον δρα Αθανάσιο Γκανά, διευθυντή ερευνών στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο, έκανε χρήση τεκτονικών ταχυτήτων από 452 μόνιμους σταθμούς GNSS, τις οποίες είχε προηγουμένως επεξεργασθεί μια ομάδα ερευνητών του γαλλικού Πανεπιστημίου της Γκρενόμπλ. Με τη χρήση ανοικτού λογισμικού, έγινε από τους Έλληνες επιστήμονες ο υπολογισμός διαφόρων παραμέτρων. Η βασική μονάδα της τεκτονικής παραμόρφωσης είναι το ένα ns/yr (nanostrain/year), που εκφράζει την ετήσια αλλαγή σε μήκος ενός χιλιοστού μεταξύ δύο σημείων που απέχουν μεταξύ τους 1.000 χιλιόμετρα.


XARTHS


(Σχήμα: Κύριοι άξονες της ανηγμένης παραμόρφωσης για την νοτιοανατολική Ευρώπη.
Με κόκκινο χρώμα υποδηλώνεται εφελκυσμός και με γαλάζιο χρώμα η συμπίεση. Copyright EPOS-IP)


Διαπιστώθηκε ότι σε μεγάλες περιοχές της Ευρασιατικής πλάκας, όπου η σεισμικότητα είναι αραιή έως ανύπαρκτη (π. χ. Βόρεια Γαλλία και Πολωνία), ο ρυθμός της παραμόρφωσης είναι μικρός (10-20 ns/yr) έως αμελητέος (1-2 ns/yr). Αντίθετα, σε περιοχές μεγάλης σεισμικότητας, όπως η κεντρική Ελλάδα και η κεντρική Ιταλία, η τεκτονική παραμόρφωση είναι πολύ μεγαλύτερη και μετρήθηκε μεταξύ 50 και 150 ns/yr.


XARTHS 2


Αυτά τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τον κ. Γκανά, είναι συγκρίσιμα με αντίστοιχα αποτελέσματα για την Ελλάδα και την Ιταλία από άλλες επιστημονικές ομάδες. Η μελέτη της τεκτονικής παραμόρφωσης θα συνεχιστεί σε συνεργασία με το σουηδικό φορέα Lantmäteriet (LM), με σκοπό να παράγονται τέτοιοι χάρτες σε ετήσια βάση και να συμπεριλαμβάνουν ολοένα και αυξανόμενο αριθμό σταθμών GNSS της Ευρώπης.


Πηγή φωτογραφιών: Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών



ξανθόπουλος αρκούδα
σταβλοι εριετας ζαιμη ηθοποιοι
https://ajvgswki.blogspot.com/2019/03/blog-post_103.html

Comments

Popular posts from this blog

ζητείται chef επεισοδιο 2

https://vskeygsh.blogspot.com/2019/03/blog-post_84.html ζητείται chef επεισοδιο 2 ζητείται chef επεισοδιο 2 «....έσυρα με δύναμη τη ταφόπλακα και αφού έβγαλα πρώτα το κουτί με τα οστά των πεθερικών μου, πέταξα μέσα τη γυναίκα μου και μετά έβαλα ξανά από πάνω το κουτί. nitroobd2 chip tuning box test Η αλήθεια είναι ότι μετά το έγκλημα κάθισα και σκέφτηκα ότι πρέπει να αποφύγω τα έξοδα κηδείας της γυναίκας μου ...» Άφωνοι οι αστυνομικοί τον άκουγαν να παραθέτει ψύχραιμα τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά τη δολοφονία της 70χρονης. «....το έγκλημα έγινε στο εξοχικό μας στο Σοφικό. Αφού τύλιξα το πτώμα με το τεντόπανο, το έδεσα με πανιά και "έριξα" τα καθίσματα του αυτοκινήτου μου για να κάνω περισσότερο χώρο. Έτσι μετέφερα το πτώμα της στο νεκροταφείο». Ο ηλικιωμένος είχε εμφανιστεί στο Αστυνομικό Τμήμα της Νέας Ιωνία καθώς η μόνιμη κατοικία τους είναι στην περιοχή, για να καταγγείλει την εξαφανίσει της συζύγου του. Και ίσως ακόμα και σήμερα όλοι να πίστευαν ότι η 70χρονη γυναίκα ...

εκθεση σπιτιου 2015 αεροδρομιο

https://wfmfieyy.blogspot.com/2019/03/blog-post_99.html ok online school εκθεση σπιτιου 2015 αεροδρομιο Με μότο «Κάθε Μέρα Θάλασσα», τα «Karavakia Thessaloniki Waterbus» με τον «Κωνσταντή» και τον «'Αγιο Γεώργιο», ταξιδεύουν καθημερινά με 20 συνολικά δρομολόγια από/προς τη Θεσσαλονίκη στις κοντινές, και βραβευμένες, με τη «Γαλάζια Σημαία» παραλίες, της Περαίας και των Νέων Επιβατών. Τα «KaravakiaThessalonikiWaterbus» έχοντας αφετηρία τους το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, και κάνοντας στάση στο Λευκό Πύργο, προσεγγίζουν καθημερινά την Περαία και τους Νέους Επιβάτες, σε λιγότερο από μία ώρα. Αντίστοιχα, η αναχώρηση από τους Νέους Επιβάτες και την Περαία, μεταφέρουν το επιβατικό κοινό στη Θεσσαλονίκη, άνετα και ευχάριστα, σε 50 λεπτά της ώρας. Τα δρομολόγια με τον «Κωνσταντή», που έπεσε στη θάλασσα στις 10/6 και τον «'Αγιο Γεώργιο», στις 2/6 είναι καθημερινά και τα δρομολόγιά τους θα εκτελούνται μέχρι και τον Σεπτέμβριο. Συγκεκριμένα, από Θεσσαλονίκη, οι ώρες αναχώρησης είναι 10.00, 11...

εξοικονομω κατ οικον 2014 δικαιουχοι

εξοικονομω κατ οικον 2014 δικαιουχοι Ήταν 30 Ιουλίου 1945 όταν το USS Indianapolis είχε μόλις ολοκληρώσει την μυστική αποστολή του: την μεταφορά εξαρτημάτων της ατομικής βόμβας που λίγες μέρες αργότερα, στις 6 Αυγούστου, έπεσε στη Χιροσίμα. Όμως κατά τη διάρκεια της πορείας του προς τις Φιλιππίνες, δέχθηκε χτύπημα από το ιαπωνικό υποβρύχιο, με αποτέλεσμα να βυθιστεί μέσα σε μόλις 12 λεπτά, χρόνος που δεν ήταν αρκετός για να προλάβει το πλήρωμά του να εκπέμψει SOS ή να αξιοποιήσει τα σωστικά μέσα που ήταν διαθέσιμα στο πλοίο. Λόγω του απορρήτου της αποστολής που είχε μόλις εκτελέσει, κανείς δεν αντιλήφθηκε έγκαιρα την βύθιση του πλοίου. Για περίπου τρεις μέρες, πλήρωμα και αξιωματικοί, βρίσκονταν στα νερά του Ειρηνικού χωρίς σωστικές λέμβους, νερό ή τροφή. Μόλις 316, από τους συνολικά 1.196, κατάφεραν να επιβιώσουν από την πείνα, τη δίψα, την κούραση, αλλά και τις επιθέσεις των καρχαριών. Πηγή: Courtesy Bureau of Ships Collection in the U. S. National Archives/U. S. Navy/Handout via REU...