Skip to main content

κρητικος φουρνος πεζα τηλεφωνο

κρητικος φουρνος πεζα τηλεφωνο
Σαν σήμερα γεννιέται και πεθαίνει ο δεξιοτέχνης του μπουζουκιού Βασίλης Τσιτσάνης (1915 – 1984)

Συνθέτης, στιχουργός, δεξιοτέχνης του μπουζουκιού και τραγουδιστής· από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του ρεμπέτικου και γενικά της ελληνικής λαϊκής μουσικής του 20ου αιώνα.


https://olniqmhc.blogspot.com/2019/03/blog-post_34.html

Ο Βασίλης Τσιτσάνης γεννήθηκε στα Τρίκαλα της Θεσσαλίας στις 18 Ιανουαρίου 1915. Οι γονείς του ήταν Ηπειρώτες κι εκτός από τον Βασίλη είχαν άλλα τέσσερα παιδιά, τρία αγόρια κι ένα κορίτσι. Αργότερα, οι φίλοι του οι ρεμπέτες του κόλλησαν το παρατσούκλι «Ο Βλάχος», επειδή ήταν ο μόνος ρεμπέτης με στεριανή προέλευση.




  • Φωτογραφίες - ΣΟΚ: Έτσι έσπαγε κεφάλια ο Βίκτωρας Ρέστης


Ο πατέρας του, τσαρουχάς στο επάγγελμα, είχε ένα μαντολίνο, με το οποίο έπαιζε κλέφτικα τραγούδια. Αυτά ήταν τα πρώτα ακούσματα του μικρού Βασίλη, μαζί με τις βυζαντινές ψαλμωδίες που άκουγε στην εκκλησία. Παρότι τον συνέπαιρνε η μουσική, πρωτόπιασε όργανο στα χέρια του μετά το θάνατο του πατέρα του το 1926. Ήταν ένα μαντολίνο, που κάποιος ντόπιος οργανοποιός είχε μετατρέψει σε μπουζούκι.

Στα γυμνασιακά του χρόνια άρχισε να αποκτά κάποιες γνώσεις μουσικής, μαθαίνοντας βιολί. Με αυτό συμμετείχε και σε κάποιες τοπικές εκδηλώσεις, προκειμένου να συνεισφέρει οικονομικά στην οικογένειά του. Αν και δεν είχε εμφανιστεί ακόμα δημοσίως με το μπουζούκι, καθώς ήταν απαγορευμένο και χωρίς καμία κοινωνική καταξίωση, έγραψε τα πρώτα του τραγούδια πάνω σ’ αυτό, σε ηλικία μόλις 15 ετών.

Το φθινόπωρο του 1936 κατέβηκε στην Αθήνα για να σπουδάσει Νομική και προκειμένου να συμπληρώσει το εισόδημά του έπιασε δουλειά στο νυχτερινό κέντρο «Μπιζέλια». Τον επόμενο χρόνο γνώρισε τον τραγουδιστή Δημήτρη Περδικόπουλο, ο οποίος τον πήγε στη δισκογραφική εταιρεία «Οντεόν», όπου ηχογράφησε το πρώτο του τραγούδι «Σ’ έναν τεκέ μπουκάρανε» (1937). Η «Αρχόντισσα», από τα σπουδαιότερα τραγούδια στην ιστορία της ελληνικής μουσικής, ήταν ένα από τα δεκάδες που ακολούθησαν. Την ίδια περίοδο, τραγούδια του, όπως «Να γιατί γυρνώ», «Παλάτια Χρυσοστόλιστα», «Ό, τι κι αν πω δεν σε ξεχνώ» και «Γι' αυτά τα μαύρα μάτια σου», ερμήνευσαν ο Στράτος Παγιουμτζής, ο Στελλάκης Περπινιάδης, ο Στέλιος Κερομύτης, αλλά και ο Μάρκος Βαμβακάρης.

Βρισκόμαστε στον αστερισμό της δικτατορίας Μεταξά και η εποχή επιβάλλει εμβατήρια, ενώ απαγορεύει τόσο τα προϋπάρχοντα τραγούδια του ρεμπέτικου περιθωρίου, όσο και τις εμφανείς ανατολίτικες μελωδίες. Ο Τσιτσάνης απαντά με το μπόλιασμα του ρεμπέτικου με δυτικά μελωδικά στοιχεία κι έτσι προσεγγίζει τις ευρύτερες μάζες. Τον Μάρτιο του 1938 υπηρετεί τη στρατιωτική θητεία του στο Τάγμα Τηλεγραφητών, στη Θεσσαλονίκη. Παίρνει άδειες και ποτέ δεν γυρνά στην ώρα του, γεγονός που εξοργίζει τους διοικητές του. Περνά πολλές μέρες στο πειθαρχείο, όπου γράφει ένα από τα ωραιότερα τραγούδια του, την «Αρχόντισσα». Στη Θεσσαλονίκη θα γνωρίσει και τη μελλοντική σύζυγό του, τη Ζωή Σαμαρά, με την οποία θα αποκτήσει δύο παιδιά, τη Βικτωρία και τον Κώστα.

Τα χρόνια της Κατοχής τα περνά στη Θεσσαλονίκη, όπου ανοίγει ένα δικό του κουτούκι, το «Ουζερί Τσιτσάνη», στην οδό Παύλου Μελά 22. Παράλληλα, γράφει ορισμένες από τις μεγάλες επιτυχίες του («Αχάριστη», «Μπαξέ τσιφλίκι», «Τα πέριξ», «Νύχτες μαγικές», «Ζητιάνος της αγάπης», «Ντερμπεντέρισσα», «Συννεφιασμένη Κυριακή»), που θα ηχογραφήσει μετά τον πόλεμο, όταν θα ανοίξουν και πάλι τα εργοστάσια δίσκων.

Το 1946 κατεβαίνει ξανά στην Αθήνα. Η εποχή του εμφυλίου αποτελεί άλλη μία πηγή έμπνευσης για τον Τσιτσάνη. Τα τραγούδια του, όμως, λογοκρίνονται και πάλι. Ορισμένα καταφέρνει και τα εκδίδει, επινοώντας διάφορα τεχνάσματα, πολλά κυκλοφόρησαν αρκετά χρόνια μετά, ενώ κάποια δεν εκδόθηκαν ποτέ. Το τέλος του εμφυλίου σημαίνει ταυτόχρονα και την πλήρη αποδοχή του Βασίλη Τσιτσάνη. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ‘50 μεσουρανεί στο μουσικό στερέωμα. Μερικά από τα τραγούδια αυτής της περιόδου είναι τα: «Χωρίσαμε ένα δειλινό», «Όμορφη Θεσσαλονίκη», «Αντιλαλούνε τα βουνά», «Καβουράκια», «Ξημερώνει και βραδιάζει».

Φέρνει στο προσκήνιο νέες φωνές, που δένονται μαζί του, όπως η Μαρίκα Νίνου, η Σωτηρία Μπέλλου και ο Πρόδρομος Τσαουσάκης. Ακόμα, ο Στέλιος Καζαντζίδης, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, ο Πάνος Γαβαλάς, ο Μανώλης Αγγελόπουλος, η Καίτη Γκρέυ, η Πόλυ Πάνου, η Χαρούλα Λαμπράκη, ο Σταμάτης Κόκοτας κ. ά. ερμηνεύουν τα διαχρονικά τραγούδια του: «Ίσως αύριο» (1958), «Τα λιμάνια» (1962), «Τα ξένα χέρια» (1962), «Μείνε αγάπη μου κοντά μου» (1962), «Κορίτσι μου όλα για σένα» (1967), «Με παρέσυρε το ρέμα» «Απόψε στις ακρογιαλιές» (1968), «Κάποιο αλάνι» (1968), «Της Γερακίνας γιος» (1975), «Δηλητήριο στη φλέβα» (1979).

Το 1980, με πρωτοβουλία της ΟΥΝΕΣΚΟ, ηχογραφείται ένας διπλός δίσκος με τίτλο «Χάραμα», όπως λεγόταν το μαγαζί στο οποίο ο Τσιτσάνης εμφανιζόταν τα τελευταία 14 χρόνια της καριέρας και της ζωής του. Σ’ αυτό το δίσκο παίζει μία σειρά από κλασικά του τραγούδια, αλλά και πολλά αυτοσχεδιαστικά κομμάτια στο μπουζούκι. Με την έκδοσή του στη Γαλλία, το 1985, παίρνει το βραβείο της Μουσικής Ακαδημίας «Σαρλ Γκρο». Όμως, στο μεταξύ, ο κορυφαίος δημιουργός έχει φύγει για πάντα...

Ο Βασίλης Τσιτσάνης άφησε την τελευταία του πνοή ανήμερα των γενεθλίων του, στις 18 Ιανουαρίου 1984, στο νοσοκομείο «Μπρόμπτον» του Λονδίνου, έπειτα από επιπλοκές μιας εγχείρησης στους πνεύμονες. Μέχρι και λίγες ημέρες πριν από το θάνατό του εμφανιζόταν κανονικά στο «Χάραμα» και δούλευε καινούργια τραγούδια.

Ο Βασίλης Τσιτσάνης έβαλε τη δική του ανεξίτηλη σφραγίδα στην ελληνική λαϊκή μουσική. Μπόλιασε το ρεμπέτικο με δυτικά μελωδικά στοιχεία και το έβγαλε από το περιθώριο, που το είχαν τάξει τα «αντικοινωνικά» και ανατολίτικα στοιχεία του. Εμπλούτισε τη λαϊκή ορχήστρα με νέα ηχοχρώματα, προσθέτοντας το πιάνο κι επιβάλλοντας το ακορντεόν ως όργανο της κομπανίας. Καινοτόμησε στο στίχο, με την απομάκρυνσή του από τις παραδοσιακές φόρμες του δίστιχου και της ομοιοκαταληξίας και επισημοποίησε και γενίκευσε το ρόλο του ρεφρέν. Με τον Τσιτσάνη, το ρεμπέτικο γίνεται «τέχνη» και η ρήξη με την παράδοση αρχίζει να γίνεται ορατή.

Πηγή: sansimera.gr



κρητικος φουρνος πεζα τηλεφωνο
πως διορθωνεται ο αστιγματισμος
offside on throw in
https://sapvpfaq.blogspot.com/2019/03/blog-post_111.html

Comments

Popular posts from this blog

ζητείται chef επεισοδιο 2

https://vskeygsh.blogspot.com/2019/03/blog-post_84.html ζητείται chef επεισοδιο 2 ζητείται chef επεισοδιο 2 «....έσυρα με δύναμη τη ταφόπλακα και αφού έβγαλα πρώτα το κουτί με τα οστά των πεθερικών μου, πέταξα μέσα τη γυναίκα μου και μετά έβαλα ξανά από πάνω το κουτί. nitroobd2 chip tuning box test Η αλήθεια είναι ότι μετά το έγκλημα κάθισα και σκέφτηκα ότι πρέπει να αποφύγω τα έξοδα κηδείας της γυναίκας μου ...» Άφωνοι οι αστυνομικοί τον άκουγαν να παραθέτει ψύχραιμα τα γεγονότα που ακολούθησαν μετά τη δολοφονία της 70χρονης. «....το έγκλημα έγινε στο εξοχικό μας στο Σοφικό. Αφού τύλιξα το πτώμα με το τεντόπανο, το έδεσα με πανιά και "έριξα" τα καθίσματα του αυτοκινήτου μου για να κάνω περισσότερο χώρο. Έτσι μετέφερα το πτώμα της στο νεκροταφείο». Ο ηλικιωμένος είχε εμφανιστεί στο Αστυνομικό Τμήμα της Νέας Ιωνία καθώς η μόνιμη κατοικία τους είναι στην περιοχή, για να καταγγείλει την εξαφανίσει της συζύγου του. Και ίσως ακόμα και σήμερα όλοι να πίστευαν ότι η 70χρονη γυναίκα ...

εξοικονομω κατ οικον 2014 δικαιουχοι

εξοικονομω κατ οικον 2014 δικαιουχοι Ήταν 30 Ιουλίου 1945 όταν το USS Indianapolis είχε μόλις ολοκληρώσει την μυστική αποστολή του: την μεταφορά εξαρτημάτων της ατομικής βόμβας που λίγες μέρες αργότερα, στις 6 Αυγούστου, έπεσε στη Χιροσίμα. Όμως κατά τη διάρκεια της πορείας του προς τις Φιλιππίνες, δέχθηκε χτύπημα από το ιαπωνικό υποβρύχιο, με αποτέλεσμα να βυθιστεί μέσα σε μόλις 12 λεπτά, χρόνος που δεν ήταν αρκετός για να προλάβει το πλήρωμά του να εκπέμψει SOS ή να αξιοποιήσει τα σωστικά μέσα που ήταν διαθέσιμα στο πλοίο. Λόγω του απορρήτου της αποστολής που είχε μόλις εκτελέσει, κανείς δεν αντιλήφθηκε έγκαιρα την βύθιση του πλοίου. Για περίπου τρεις μέρες, πλήρωμα και αξιωματικοί, βρίσκονταν στα νερά του Ειρηνικού χωρίς σωστικές λέμβους, νερό ή τροφή. Μόλις 316, από τους συνολικά 1.196, κατάφεραν να επιβιώσουν από την πείνα, τη δίψα, την κούραση, αλλά και τις επιθέσεις των καρχαριών. Πηγή: Courtesy Bureau of Ships Collection in the U. S. National Archives/U. S. Navy/Handout via REU...

ανενδοτος 12 τελευταιες κληρωσεις

https://xspmtkxp.blogspot.com/2019/03/blog-post_143.html https://vpreskiu.blogspot.com/2019/04/blog-post_42.html ανενδοτος 12 τελευταιες κληρωσεις Σύμφωνα με τις Αρχές, τουλάχιστον 11 τραυματίες βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση. Όλοι οι ασθενείς στο νοσοκομείο στη Μιριάν (μια πόλη περίπου 270 χλμ. νοτιοανατολικά της Σεούλ) απομακρύνονται από το κτίριο, δήλωσε αξιωματικός της πυροσβεστικής, που διευκρίνισε ότι η πυρκαγιά ξέσπασε στο τμήμα επειγόντων περιστατικών, στο ισόγειο. Αξιωματικοί του πυροσβεστικού σώματος στην πόλη τόνισαν ότι πρόκειται για μεγάλη πυρκαγιά, πρόσθεσαν ότι η κατάσταση αλλάζει με ταχείς ρυθμούς και προειδοποίησαν ότι ο απολογισμός των θυμάτων της καταστροφής αυτής, η αιτία της οποίας δεν έχει γίνει ακόμα γνωστή, ενδέχεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο. ανενδοτος 12 τελευταιες κληρωσεις τσιρκο με ζωα στην αθηνα αισθημα παλμων αγχοσ